Ruilen en Retour

Kan ik mijn bestelling retourneren ?
Onze zijden boeketten worden na bestelling met de hand samengesteld en op maat geschikt. In onze shop plaatsen we foto's van alle kanten. En ook close-ups. Ondanks dat je het boeket dus goed kunt bekijken kan het natuurlijk voorkomen dat je het toch niet helemaal mooi in jouw interieur vindt staan. Stuur dan een e-mail naar info@flowercrush.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om samen te zorgen voor een passende oplossing.

Let op: maatwerk boeketten worden speciaal op maat gemaakt en afgeknipt. Deze boeketten kunnen niet worden geretourneerd! 

Let op: boeketten uit de sale kunnen niet worden geretourneerd!

Wat valt er onder maatwerk?

- Boeketten die niet uit ons vaste collectie komen maar naar eigen wens zijn samengesteld vallen onder maatwerk. Deze boeketten kunnen niet worden geretourneerd. Als je niet geheel tevreden bent zullen we samen kijken naar een passende oplossing. 

- Boeketten uit onze vaste collectie waarop aanpassingen worden gedaan, zoals het inkorten van stelen of het veranderen van bloemen vallen ook onder maatwerk. Deze boeketten kunnen niet worden geretourneerd. Als je niet geheel tevreden bent zullen we samen kijken naar een passende oplossing. 

- Boeketten uit onze vaste collectie waarbij een andere vaas wordt uitgekozen dan de standaard getoonde vazen vallen ook onder maatwerk boeketten. Het boeket wordt op de door jouw uitgekozen vaas afgeknipt en geschikt en kan daarom niet worden geretourneerd. Als je niet geheel tevreden bent zullen we samen kijken naar een passende oplossing. 


Het is niet gebruikelijk om vazen te retourneren. Dit in verband met de kwetsbaarheid van het product (eigen risico). Vazen zijn zeer breekbaar en sneuvelen snel tijdens het transport. Twijfel je om te bestellen? Dan adviseren we je om contact met ons op te nemen. Op deze manier kun je eerst goed bekijken of het product naar je wens is. Wij controleren onze items zorgvuldig voordat we ze versturen. Is een product beschadigd of niet goed aangekomen? Dit dien je binnen 4 dagen na ontvangst aan ons te melden. Meldingen die later dan 4 dagen na ontvangst bij ons binnenkomen kunnen wij niet meer behandelen.

Hoe kan ik een of meerdere producten retourneren?
Ben je toch niet helemaal tevreden over één of meerdere producten? Dan is het mogelijk om deze te retourneren (m.u.v. maatwerk boeketten). Alle gerourneerde artikelen worden door ons zorgvuldig gecontroleerd en dienen aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Artikelen dienen in volledige originele verpakking te worden geretourneerd.
  • De artikelen dienen in goede staat, ongebruikt en onbeschadigd bij ons aan te komen.
  • De artikelen mogen niet ruiken naar rook, etensgeuren of andere geuren. 

Om te retourneren dien je eerst contact met ons op te nemen via info@flowercrush.nl Wij dienen het product binnen 14 dagen retour te hebben ontvangen. Onze retourverwerking toetst of het geretourneerde product voldoet aan de bovengenoemde voorwaarden.

Let op: Wanneer de producten niet voldoen aan onze retourvoorwaarden kun je deze dus niet aan ons retourneren. Voldoet je retour niet aan de voorwaarden, dan kunnen we deze niet verwerken en niet overgaan tot terugbetaling.

Belangrijk: het terugsturen van producten is geheel voor eigen risico. Zeker met vazen is het zo dat dit vaak misgaat en de vaas tijdens het transport kapot gaat! Ook maken wij het mee dat pakketten helaas kwijtraken en dus niet bij ons aankomen. Daarom adviseren wij ten alle tijde het retourpakket aangetekend naar ons te versturen. Indien het geretourneerde artikel beschadigd of geheel niet bij ons aankomt kunnen wij deze niet terugbetalen. 

Wat kost retourneren?
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. 

Hoe te retourneren?
Nadat u ons heeft gemaild zullen wij u voorzien van een retourlabel. Het aankoopbedrag minus de retourkosten zullen dan binnen 5 werkdagen naar u worden overgemaakt.